Det krever tålmodighet å bli frisk etter en treningsskade

Alvorlige skader er alle trenings-elskers verste mareritt. Uker og måneder med treningsforbud, og i verstefall lange perioder i sengen uten å være i stand til å gjøre noe som helst, kan virke både skremmende og frustrerende.

Det finnes ikke tvil om at fysisk aktivitet er bra for oss. Det forebygger sykdommer som diabetes type 2 og noen former for kreft. Det kan være med på å senke kolesterolet og styrker skjelettet. Det kan forbygge- og lindre symptomer på benskjørhet. Det øker selvtilliten og reduserer stress, og i tillegg har fysisk aktivitet en ekstremt gunstig effekt på den psykiske helsen (https://helsenorge.no/psykisk-helse/psykisk-helse-og-fysisk-aktivitet). Derfor vil et kortere, eller lengre, treningsavbrudd for mange føles veldig tungt.

Å være helt, eller delvis, sengeliggende etter en treningsskade er ikke gøy for noen. Det viktigste er å følge legenes anbefaling, og forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen. Alle som har vært syke vet at kjedsomhet fort kan bli din verste fiende. Det handler om å finne på gøyale ting som kan få tiden til å gå, samtidig som du holder humøret oppe. Nettet er fullpakket med fantastisk underholdning som garantert kan få tankene dine over på noe annet. Det finnes flere nye casinoer 2018 med free spins uten innskudd. Benytter du deg av de innskuddsfrie gratisspinnene kan du prøve flere gøyale spilleautomater, helt gratis. Du kan til og med risikere å få med deg en god slump penger på kjøpet.

Er du først blitt sengeliggende kan du benytte anledningen til å se de filmene du alltid har hatt lyst til å se, men aldri har fått tid til å se. Noen uker i sengen er også en gylden mulighet til å få sett siste sesong av yndlingsserien din, spille på ditt favorittcasino, strømme alle NetFlix dokumentarene eller få fullt utbytte av HBO-abonnementet ditt.

This entry was posted in Aktiv livsstil. Bookmark the permalink.